evet sevgili okur bugün kendi sınırlarımı aşmaya karar verdim elimden geldiğince. sizlere bir adet inceleme sunacağım. aslında sunacağım şey ne tam olarak bir inceleme ne de ön inceleme, zira ikisi için de şartları sağlamıyor :) neyse bakalım konumuz uzun zamandır beklediğim oyun "Bioshock 2" bu yazı bioshock oynamamış olanlar için fazlasıyla garip gelebilir, kendimce yaptığım bir inceleme ve hayranlık ürünü bir yazıdır...
neyse oyun raflarda yer aldıktan yaklaşık 1 saat sonra falan muhtemelen internete de düşmüş olacak ki oyun şu anda elimin altında mevcut, az biraz oynadım gelip sizlere oyunun mükemmelliklerinden bahsedeyim istedim.
hikayeye bi kadının kafamıza zorla sıktırmasını gösteren bi introyla başlıyoruz, ardından nasıl başarmışsak 10 yıl sonra uyanıyoruz. biz bu oyunda şu minik kızkardeşleri korumakla görevli big daddy adlı robotlardanız. ancak şöyle bir özelliğimiz var ki rapture da üretilmiş ilk prototipiz ve diğer big daddy lerin aksine kendi kendimize düşünme ve plasmid kullanma gibi ayrıcalıklarımız var. düşünün şenliği artık
geçen oyunda en büyük düşmanlarımız big daddylerdi, hala daha da big daddylerle savaşmak zorunda olduğumuz yerler var, onların evlatlıklarını evlatlık alarak adam topluyoruz falan filan. ancak bu oyundaki en büyük düşmanımız big sister. okuduğum birkaç yere göre evrim geçirmiş bir little sister mış aslında kendisi. oyunda bir tane var o mu düşman yoksa birden fazla mı gelecek hiçbir fikrim yok ne yazık ki. ancak kendisinin fazlasıyla atik olması bayağı zorlu bir düşmana çeviriyor onu
oyundaki en büyük avantajlarımızdan bir tanesi yakın dövüşte fazlasıyla güçlü olan drill'e sahip olmamız. gömüyoruz ölüyorlar, o derece. aynı zamanda geçen oyundakinin aksine plasmid ve silah arasında geçiş yapmak yerine aynı anda hem plasmid hem silah kullanabiliyoruz. birinci oyunda insandık o kadar zeki değildik siz düşünün artık. eve bittiğinde varsa eve hypo yu beklemeden kendi kendine kullanmakta avantajlı bir durum olmuş. ayrıca izlediğim birkaç ön inceleme videosuna göre de plasmidleri bir arada kullanabilmek gibi bir özellikte var ama henüz çözemedim onu. alet hackleme tarzı olayları da farklı bir boyuta taşımışlar, uzaktan hackleme gibi bir seçeneğimiz mevcut
sanki geçen oyun bizi grafikleriyle yeterince büyülememiş, su efektini harika kullandıkları yetmemiş gibi, bu oyunda bizi o mükemmel okyanus atmosferinin içine de sokmuşlar sevgili okur. tepemden geçen balıkların gölgeleri beni mutlu ederdi bioshock ta ancak bioshock 2 de bizzat balıkların dibinizden geçmesi, bir köpekbalığının "zınk" efektiyle önünüzden geçip gitmesi mutlu etmiyor değil oyuncuyu. hatta buyrun size direkt olarak oyun sırasında alınmış bir adet ss:
e artık daha birşey demeye ihtiyaç duymuyorum. fps sever, hatta fantastik fps mükemmel olur derseniz, de hadi buyrun. oynamadıysanız önce bioshock ardından bioshock 2 oynayın derim
başka yazılarda görüşmek dileğiyle, baş baş...
dipnot: oyunların hikayeleri şimdiye kadar göründüğü kadarıyla pek bağlantılı görünmüyor ama emin olamamaktayım
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder